Dato/tid
21.06.2015
16:00 – 18:00
Sted
KoncertKirken
Voices of the Now II
– folkelige toner og frie improvisationer
Lisbeth Hultmann har til denne koncert samlet en række musikere og sangere fra den klassiske og rytmiske scene.
Koncerten vil bestå af nye kompositioner blandet med helt frie improvisationer, der opstår i nuet.
Tonen er inspireret af den klassiske, folkelige og rytmiske musik – nyt som gammelt …
Vi ønsker at skabe broer på tværs – at involvere publikum i processen, så de selv er medskabere og levende aktører i en musisk oplevelse.
Koncerten indledes med 30 min miniworkshop, hvor publikum er velkommen til at deltage
Entré: 60 kr.
Medvirkende:
Lisbeth Hultmann er klassisk uddannet sanger med en fortid på Den Jyske Opera og Danmarks Radios Koncertkor. Hun har medvirket som sanger i talrige musikteater- og TV- forestillinger både i den klassiske genre og i nyskabende og eksperimenterende forestillinger. Det tværfaglige felt mellem kunstnerisk udfoldelse, kommunikation og psykologi har længe været en drivkraft i hendes arbejde, og i 2002 startede hun firmaet, ’Stemmens Palads’, nu ’Vocs Mondo’, som bl.a. tilbyder en flerårig stemmeuddannelse, workshops for erhvervslivet og individuelle træningsforløb. Hendes bog ’Stemmens Kraft’ som beskriver psykologien bag stemmen, har vakt national og international interesse og er udover dansk også udgivet på det engelske forlag John Hunt Publishing.
Helle Mørch er uddannet sanger og skuespiller fra Teatret Cantabile 2, og har turneret i både ind -og udland med teatrets forestillinger fra 1988 – 2003. Hun har undervist i sang-og stemmetræning siden 1988, og været korleder i Vordingborg.Fra 2001-2005 udannelse til stemmeterapeut ved Lisbeth Hultmann, forfatter til “Stemmens Kraft”, og pioner indenfor arbejdet med stemme og psykologi. Hun har efterfølgende været knyttet til stemmeuddannelsen som underviser frem til 2011.
Marco Spallanzani er italiensk født, og har studeret komposition på Musikkonservatoriet i Italien. Han blev efterfølgende i 86 optaget på Det Rytmiske Konservatorium i Danmark med guitar som hovedfag og blev færdiguddannet som musiker/musikpædagog i 1992. Han har studeret med bl.a. Bjarne Roupe, Karsten Houmark, Nikolaj Gromin, Lars Trier. Studerer p.t. klassisk guitar hos Jesper Sivebæk. En nysgerrighed for musikteori og stilarter fra forskellige tider og kulturer har altid drevet mange af hans musikalske valg. Han har gennem årene leveret en række kompositioner til bl.a. Athelas, Storstrøms Kammerensemble, Teater Cantabile 2 samt egne besætninger.
Anna Lystbæk er en ganske ung, spirende pianist og sanger, som er opvokset i det vestjyske på en gård lidt udenfor landsbyen, Spjald. Det var også her, i de nærmest eventyrlige omgivelser, at hendes passion for musik og sangskrivning startede. Sidenhen har hun uddannet sig ved Det Jyske Musikkonservatorium i Aalborg i sang og klaver, hvor hun, udover studiet, var at finde som pianist på diverse scener, barer og caféer. Herefter ledte rejsetrangen hende til Vestafrika, hvor hun optrådte med alskens musikere, dansere og cirkusartister for derefter at rykke til København, hvor hun nu er ved at indspille sit debutalbum ‘Myth House’. Sagt om Anna:”En særdeles fin komponist og sangskriver” – Det Jyske Musikkonservatorium
Frederikke Bohr er en dansk sangerinde, som har studeret musik ved både Rytmisk Musikkonservatorium i København og Berklee College of Music i Boston, USA. Med en baggrund, hvor der blev lyttet til både klassisk musik og andre genrer, har hun udviklet en åbenhed og nysgerrighed overfor musik med dens mange forskellige universer. Det er i det skabende rum med en tæt kontakt til medspillere og publikum, at hun mærker intensiteten og friheden i musikken.
Allan Ivarssøn spillede kirkeorgel i 4 år, men opdagede hvor meget bedre han kunne li` baspedalernes indvirken i musikken, så springet over til kontrabas – og senere båndløs elbas var ikke stor, da også jazzen fik overtaget over Bach. Allan har gennem årene spillet med diverse jazzorkestre i København. Men kærligheden til æterisk frit improvisatorisk spil, har han til fælles med resten af ensemblet.