Dato/tid
28.03.2017
20:00 – 21:00
Sted
KoncertKirken
Ancestral Modernism Singularity
– Contemporary Percussion vs Primordial Improvisation
Ying-Hsueh Chen, solo percussion
Program:
Iannis Xenakis: Rebonds for multi-percussion
Billone: Mani.Matta for marimba, logs drums and 1 opera gong
Ying-Hsueh Chen: “Dark Radiance” solo improvisation
* * *
Ancestral Modernism” koncertproduktion (tidligere navn: So New-So Old, So Far-So Near) blev dannet i august 2014 af den koreanske tradtionelle slagtøjsspiller Sori Choi og mig selv, som er kontemporær slagtøjsspiller fra Taiwan. Vores vision er at tilbyde en dybt magisk oplevelse af tidløshed ved at præsentere slagtøjsmusik af allerhøjeste kvalitet, slagtøjsmusik der både er helt nutidig og samtidig rodfæstet i tusindårige traditioner.
Ancestral Modernism manifesterer mit mangeårige tema og vision: at forene modsætninger og ekstremiter i mig selv. At forene dyr og menneske, mørke og lys, feminin og maskulin, liv og død, matematik og urkraft, angst og ro, oldgammel og topmoderne, primitivitet og civilisation.
Når modsætninger mødes i en slagtøjsperformance, trænger musik direkte igennem menneskets primale kerne og berører den primitive del af kroppens biologiske system. De kan nå ned til de uudforskede dybder i både børn og voksne. Det er også kvalitet jeg leder efter.
I 2017 planlægger vi en række af koncerter under navnet: “The Ancestral Modernism Trilogy”. Koncertrækken kommer til at bestå af 6 koncerter med Traditionel koreansk shamanmusik/Ny kompositionsmusic/
I Marts 28, kl.20 I Koncertkirken vil jeg præsentere første koncert af koncertrække 2017: Ancestral Modernism Singularity, Nykompositions Musik vs Urkraftimprovisation
Kommende koncert i forår 2017:
D.14 maj, kl. 16:00 i Literaturhaus
Ancestral Modernism Singularity: Lê Quan Ninh (FR)- Free Improvisation.
D.18 , maj, kl.19:30 i Frederiksbergs Slotskirke,
Andestral Modernism Duality: Lê Quan Ninh (FR) og Ying-Hsueh Chen. Free improvisation vs Contemporary Percussion.
Billetpris: 80/50 student (betales ved døren)