Dato/tid
26.04.2015
16:00 – 18:00
Sted
KoncertKirken
48 TIMER: Voices of the Now
Du inviteres til et åbent eksperimentarium, hvor improvisationer og musik opstår spontant og skabes i nuet i samspil mellem kunstnere og publikum. Fordi det, der skabes ud af øjeblikket kan have et særligt liv – en særlig nerve, friskhed og ægthed, som både er inspirerende og berigende!
’Voices of the Now’ er startet som et ønske om at skabe musik, der opstår i NUET – En lyst til at skabe fusion mellem den klassiske musik og den såkaldt rytmiske… At gå i dialog med et medskabende publikum…..
PROGRAM
Kl.16.00: Miniworkshop
’En åbning af åndedræt, krop og stemme’ – med fokus på nuet.
Alle er velkomne til at deltage.
Lisbeth Hultmann guider publikum gennem en odyssé af frigørende stemmeøvelser med fokus på:
- Åndedrættet
- Åbning af kroppens klangrum
- Den ekspressive stemme
- Healende stemme cirkler
Kl. 17.00: Improvisations Koncert
Medvirkende:
Lisbeth Hultmann, klassisk sanger og performer
Frederikke Bohr, sanger
Knud Rasmussen, klassisk pianist
Anna Lystbæk, rytmisk pianist og sanger
Allan Ivarssøn, bas
Gratis adgang!
* * *
Lisbeth Hultmann er klassisk uddannet sanger med en fortid på Den Jyske Opera og Danmarks Radio. Igennem mange år har hun eksperimenteret med stemmen indenfor mange forskellige musikgenrer og samarbejdet med bl.a. Per Nørgaard, Birgitte Alsted m.fl. Det er især i den helt frie improvisation, at hendes klare sopranstemme udfolder sig – melodiøst og rørende – såvel som med en overraskende kraftfuldhed der medriver hendes publikum.
Frederikke Bohr er en dansk sangerinde,som har studeret musik ved både Rytmisk Musikkonservatorium i København og Berklee College of Music i Boston, USA. Med en baggrund, hvor der blev lyttet til både klassisk musik og andre genrer, har hun udviklet en åbenhed og nysgerrighed overfor musik med dens mange forskellige universer. Det er i det skabende rum med en tæt kontakt til medspillere og publikum, at hun mærker intensiteten og friheden i musikken.
Allan Ivarssøn spillede kirkeorgel i 4 år, men opdagede hvor meget bedre han kunne li`baspedalernes indvirken i musikken, så springet over til Kontrabas – og senere båndløs elbas var ikke stor, da også jazzen fik overtaget over Bach. Men kærligheden til æterisk frit improvisatorisk spil, har han til fælles med Lisbeth og Frederikke. Allan har gennem årene spillet med diverse Jazzorkestre i København
Koncerten indgår i 48 TIMER FESTIVAL 2015.